Ansiomerkit

Liitto voi myöntää  henkilöjäsenelle ansiomerkin, joita on kolme eritasoista:

Kultainen kunniamerkki

voidaan myöntää pitkäaikaisista ja huomattavista tai valtakunnallisista ansioista viihdekuoromusiikin edistämisessä. Kultaisen kunniamerkin myöntää liiton hallitus. Esityksen tekee jäsenkuoro. Kultaisen kunniamerkin saannin edellytyksenä ei ole aikaisemmin saatu hopeinen tai pronssinen ansiomerkki. Kunniamerkin saajista pidetään luetteloa. Kultainen kunniamerkki maksaa 130 euroa, jonka anoja sitoutuu maksamaan, ellei Liiton kanssa toisin ole kirjallisesti sovittu.

Hopeinen ansiomerkki

voidaan myöntää henkilölle, joka on kuorossaan tai paikkakunnallaan edistänyt aktiivisella toiminnallaan viihdekuoromusiikkia vähintään 10 vuotta ja on ollut liiton jäsen vähintään 2 vuotta. Hopeisen ansiomerkin myöntää liiton hallitus. Esityksen tekee jäsenkuoro. Hopeisen ansiomerkin saannin edellytyksenä on aikaisemmin saatu pronssinen ansiomerkki. Ansiomerkin saajista pidetään luetteloa. Hopeinen ansiomerkki maksaa 40 euroa, jonka anoja sitoutuu maksamaan, ellei liiton kanssa toisin ole kirjallisesti sovittu.

Pronssinen ansiomerkki

voidaan myöntää henkilölle, joka on kuorossaan tai paikkakunnallaan edistänyt aktiivisella toiminnallaan viihdekuoromusiikkia vähintään 5 vuotta ja on ollut liiton jäsen vähintään 1 vuoden. Pronssisen ansiomerkin myöntää liiton hallitus. Esityksen tekee jäsenkuoro. Ansiomerkin saajista pidetään luetteloa. Pronssinen ansiomerkki maksaa 40 euroa, jonka anoja sitoutuu maksamaan, ellei liiton kanssa toisin ole kirjallisesti sovittu.

Liitto voi myöntää  kuoroille huomionosoituksia:

Liiton standaari (pöytäviiri)

voidaan antaa jäsenkuorolle erityisistä ansioista merkkivuosina tai muutoin tärkeänä ajankohtana. Standaari on erityinen kiitollisuuden osoitus.

Liiton standaari voidaan antaa myös liiton ulkopuoliselle yhteisölle tai henkilölle samoin perustein kuin edellä tai myös silloin, jos liiton hallitus katsoo standaarin antamisen merkitsevän liiton toiminnalle suurta etua tai hyötyä.

Standaarin myöntämisestä päättää liiton hallitus, jonka on noudatettava päätöksessään suurta harkintaa. Standaarin saajista pidetään luetteloa.

Kunniakirja

on Standaaria alempi palkitsemismuoto on . Sen myöntämisperusteet vastaavat edellä olevia, mutta myöntämisperusteet eivät ole niin vaativat.

Esitys ansiomerkin myöntämiseksi

Roskapostiesto