Viihdekuoroliitto uusissa “hellissä” käsissä

Olen Viihdekuoroliiton uusi puheenjohtaja Elina Majokari. Liiton hallituksessa olen toiminut tätä ennen kahden vuoden ajan, joista viimevuonna varapuheenjohtajan toimessa. Siviiliammatissa toimin lastensuojelun parissa, mutta musiikki on aina ollut läsnä elämässäni. Olen saanut viulunsoitonopettajan koulutuksen, mutta erinäisten tapahtumien myötä elämä heitti minut aivan toiselle alalle. Lauloin kuoroissa jo kouluaikoina, sitten aikaa vierähti reilu kymmenen vuotta ennen kuin löysin itseni jälleen kuorosta. Olen laulanut vuodesta 2009 Helsinkiläisessä Naiskuoro Diskantissa, jonka puheenjohtaja olen ollut vuodesta 2011. Viihdekuoroliittoon ja Sulasoliin liittyminen tapahtui kuoroltamme samoihin aikoihin, joten olen seurannut näitä muutamaa mennyttä vuotta kahdelta eri pallilta. Nämä viimeiset vuodet ovat olleet täynnä uuden oppimista ja tutustumista suomalaiseen kuoromaailmaan ja siinä  vaikuttaviin ihmisiin. Entisen henkilöstökerhon

Kiitoksen aika

Tätä kirjoitusta kirjoittaessani on isänpäivä. On hyvä hetki pohtia elämää, tulevaa ja jo elettyä. Johtamani KaMu-kuoro laulaa tänään kansainvälisen Jean Sibelius kilpailun Grand prix -kierroksella Turussa. Enpä olisi uskonut että saan isänpäivänä johtaa tällaisessa tapahtumassa kuoroani. Jokainen kuorolainen on rakas kuin oma lapsi ja kaiken lisäksi kuoron riveistä löytyy myös oma tyttäreni. Olen kiitollinen. Viikon päästä tästä päivästä pidetään Viihdekuoroliiton syyskokous jossa olen päättänyt luopua puheenjohtajuudestani. Yksi kausi varapuheenjohtajana ja kolme puheenjohtajana. Hienoja vuosia, upeita tapahtumia ja ihania ihmisiä. Näiden vuosien aikana Viihdekuoroliitto on liittynyt osaksi Sulasolia, järjestänyt kilpailun, lukuisia koulutuksia ja yhden megakonsertin. Ja tämä kaikki tapahtui vapaaehtoistyöllä. Olen

Minkä tähden? Lapsen tähden

No Lapsen tähden! Tätä on tullut mietittyä aina välillä, sillä Lapsen tähden -konsertin kasaaminen on kyllä ollut aikamoinen rutistus. Nyt edessä on se kuuluisa lopurutistus. Tasan viikon kuluttua Mikaelinkirkko täyttyy hieman jännittyneistä ja keskittyneistä naamoista. Äänenavausharjoitukset raikaavat kirjaimellisesti koko kirkossa. Onhan laulajia mukana noin 400. Orkesteri viritelee soittimiaan ja asettelee tuolejaan nähdäkseen paremmin kapellimestari Satu Simolan. Tiedän, että juuri sillä hetkellä minua ainakin jännittää. Onhan kirkkokin tulossa illalla täyteen. Katsoin juuri äsken konsertin myyntitiedot, eikä lippuja ole enää kovinkaan montaa jäljellä ja konserttiinkin on vielä viikko aikaa. No mutta minkä tähden tämä kaikki siis tapahtuu 14.12.? Ollessani pieni noin 7-vuotias

Uudet tuulet

Meille Viihdekuoroliittolaisille puhaltavat nyt aivan uudet tuulet. Tänä vuonna Viihdekuoroliitto täyttää 20 vuotta. Lisäksi olemme ottaneet liittona varmasti suurimman askeleen perustamisen jälkeen. Olemme nimittäin nyt osa Sulasolia. Se on mielestäni ensiarvoisen tärkeä asia liitolle ja sen jäsenille. Sulasol perhe on maineikas, suomalaisen harrastajamusiikin kehto. Itse koen olevani etuoikeutetussa asemassa liiton puheenjohtajana kun saan olla mukana näin hienossa kehitysvaiheessa. Sulasoliin liittyminen tuo meille kaikille hienoja etuja, uusia ystäviä, sekä kotimaisia ja kansainvälisiä yhteyksiä. 25.1.2014 Sulasolin toimihenkilöt pitivät meille koulutustilaisuuden jossa näitä uusia etuja käytiin läpi. Etujen monipuolisuus oli varmasti monelle paikalla olleelle päätähuimaavaa ja olo olikin kuin olisi yrittänyt käydä koko

Minkä tähden?

No Lapsen tähden! Tätä on tullut mietittyä aina välillä, sillä Lapsen tähden -konsertin kasaaminen on kyllä ollut aikamoinen rutistus. Nyt edessä on se kuuluisa loppurutistus. Tasan viikon kuluttua Mikaelinkirkko täyttyy hieman jännittyneistä ja keskittyneistä naamoista. Äänenavausharjoitukset raikaavat kirjaimellisesti koko kirkossa. Onhan laulajia mukana noin 400. Orkesteri virittelee soittimiaan ja asettelee tuolejaan nähdäkseen paremmin kapellimestari Satu Simolan. Tiedän, että juuri sillä hetkellä minua ainakin jännittää. Onhan kirkkokin tulossa illalla täyteen. Katsoin juuri äsken konsertin myyntitiedot, eikä lippuja ole enää kovinkaan montaa jäljellä ja konserttiinkin on vielä viikko aikaa. No mutta minkä tähden tämä kaikki siis tapahtuu 14.12.? Ollessani pieni noin 7-vuotias

Vuoden kiireisintä aikaa

Jouluun on enää vajaa kuukausi ja ainakin minä elän koko vuoden kiireisintä aikaa. On sitä konserttia ja tuota harjoitusta. Tämä ja tuo on vielä sovittamatta ja sekin painaa päälle. Silti ja ehkä siksi tuleva kuukausi on vuoden parasta aikaa (jos kesälomaa ei lasketa). Kaikki ryhmäni saavat syyskauden loistokkaan päätöksen. Päälle tulee vielä paljon odotettu Lapsen tähden 14.12. Turussa. Enää reilu kuukausi niin Viihdekuoroliitto pääsee osaksi Sulasolia ja uusi ihana hallituskin on valittu. Sydämeeni joulun teen on osuvasti työn alla tuossa koneella. Se on muuten kuudes versio siitä kappaleesta viimeisen neljän vuoden aikana. Melkein tuoksuu piparkakku. Ja hei! Katsokaa näitä uusia