Maksuton laulujuhlaohjelmiston koulutuspäivä 11.3.2017

Viihdekuoroliiton Laulujuhlaohjelmiston koulutuspäivä la 11.3.2017 Helsingin Kallion ala-asteella. Sulasolin laulujuhlat on huikea kuorotapahtuma, josta tulee varmasti unohtumaton kokemus. Lähdethän mukaan sykkeeseen kokemaan suurkuoron lumo! Ohjelmiston koulutuspäivä on  jäsenkuoroillemme ilmainen. Mukaan voi toki lähteä myös pienempi osa kuoroa tai yksittäinen laulaja. Koulutuspäivän kulku: klo 10-12.30 vetäjänä Pekka Nebelung – kuoronjohtaja, muusikko, säveltäjä, sovittaja klo 12.30-13.30 Lounastauko klo 13.30-16 vetäjänä Kati Sannelvuo – Viihdekuoroliiton taiteellinen johtaja, kuoronjohtaja, muusikko, säveltäjä, sovittaja Ilmoittaudu mukaan: ilmoita osallistujan/osallistujien nimet osoitteeseen pj@viihdekuoroliitto.net

Odotettu VKL:n koulutus 12.3.2017

Viihdekuoroliiton kevään 2017 koulutus kuorolaisille ja kuoronjohtajille pidetään sunnuntaina 12.3.2017 Helsingin Kallion ala-asteella Kouluttajina tälläkertaa toimivat: Laulaja, näyttejlijä REETA VESTMAN Kuoronjohtaja, laulupedagogi, säveltäjä, muusikko -rytmimusiikin moniottelija MERZI RAJALA Koulutus toteutetaan kahtena yhtäaikaa tapahtuvana workshoppina: Reetan ohjauksessa laulajan soundipaja – työkaluja rytmimusiikin äänenmuodostukseen Merzin ohjauksessa laulajan rytmipaja – työkaluja rytmimusiikin grooveen Osallistujat jakautuvat kahteen ryhmään ja käyvät koulutuksen aikana läpi molempien pajojen ohjelman. Päivän kulku on seuraava:   Ilmottautuminen klo 9.30 alkaen ja ryhmiin jakautuminen Workshop I klo 10-11:30 Tauko. Mahdollisuus  nauttia kahvilan antimista koulun toiminnan hyväksi (käteismaksu) Workshop II klo 12:00-13:30 Hinta: Viihdekuoroliiton jäseniltä 25€, Sulasolin (muut Sulasolin erikoisliitot) jäseniltä 35€

Sulasolin laulu- ja soittojuhlat 12.-14.5. 2017

Sulasolin Laulu- ja soittojuhlat siirtyvät järjestettäviksi 12.–14.5.2017 Sulasolin seuraavien Laulu- ja soittojuhlien ajankohta vaihtuu. Tapahtuma siirtyy viikolla eteenpäin aiemmin ilmoitetusta eli seuraavaan viikonloppuun 12.–14.5.2017. Ajankohdan muutoksella pyritään välttämään päällekkäisyyksiä muiden keväällä 2017 järjestettävien merkittävien kuorotapahtumien kanssa. Muilta osin Laulu- ja soittojuhlien ohjelma ja suunnitelmat säilyvät ennallaan. Tapahtuma alkaa avajaisilla perjantaina 12.5.2017, ja avauspäivään mahtuu myös konsertteja ja laulua paikallisissa kapakoissa. Lauantaina 13.5.2017 harjoitellaan pääjuhlan ohjelmistoa ja kouluttaudutaan workshopeissa. Päivän ohjelmaan kuuluu lisäksi lukuisia konsertteja, vapaamuotoisempia kuorojen ja orkestereiden esiintymisiä sekä suurkaronkka ja lasten ja nuorten oma illanvietto. Laulu- ja soittojuhlat päättyvät sunnuntaina 14.5.2017 näyttävään juhlajumalanpalvelukseen, kulkueeseen ja pääjuhlaan. Sulasolin Laulu-