Kuplan Musabrunssi 4.6.2017

Mitä: Tarjolla Kuplan laulamaa poppia ja Faron brunssiherkkuja! Missä: Faro Channelside Bar & Restaurant  Kellosaarenranta 2, Helsinki Milloin: 4.6.2017 ensi setti klo 11:00 ja toinen setti klo 12:00 Liput: Seuraa tapahtumatietoja TÄÄLTÄ

Maksuton laulujuhlaohjelmiston koulutuspäivä

toteutettiin  la 11.3.2017 Helsingin Kallion ala-asteella. Sulasolin laulujuhlat tulee olemaan huikea kuorotapahtuma, ja varmasti unohtumaton kokemus suurkuoroineen. Tarjosimme mukaanlähtijöille mahdollisuuden harjoitella ohjelmistoa ilmaiseksi niiden kuoronjohtajien ohjauksessa, jotka tulevat johtamaan viihdekuoroliiton osuudet laulujuhlilla.   Koulutuspäivä eteni seuraavasti: klo 10-12.30 ohjelmiston harjoittelua vetäjänä Pekka Nebelung – kuoronjohtaja, muusikko, säveltäjä, sovittaja   klo 12.30-13.30 Lounastauko     klo 13.30-16 ohjelmiston harjoitusten vetäjänä  Kati Sannelvuo – Viihdekuoroliiton taiteellinen johtaja, kuoronjohtaja, muusikko, säveltäjä, sovittaja     Pitkäaikainen Viihdekuoroliiton hallituksen jäsen ja entinen puheenjohtaja Pekka Nebelung yllätettiin Viihdekuoroliiton toimesta palkitsemalla hänet kultaisella ansiomerkillä, sekä kunniajäsen Arja Seppäsen suunnittelemalla pronssikorulla.

Odotettu VKL:n koulutus 12.3.2017

Viihdekuoroliitto järjesti kevään 2017 koulutuksen sunnuntaina 12.3. Helsingin Kallion alakoulussa yhteistyössä opetuskeskus Siviksen kanssa. Tällä kertaa kouluttauduttiin viihteellisen kuorolaulun saloihin syventymällä MERZI RAJALAn rytmipajassa kinesteettisen oppimisen kautta etsimään rytmimusiikin groovea sekä REETA VESTMANin soundipajassa tutustumaan erilaisiin rytmimusiikin äänenlaatuihin oman ilmaisun rikastamiseksi ja kunkin laulettavan kappaleen sanoman ilmentämiseksi. Ilmoittautumisten ja alkuinfon jälkeen Viihdekuoroliiton taiteellinen johtaja Kati Sannelvuo herätteli osallistujat kohti intensiivistä päivää ääni- ja kehoverryttelyin sekä tanssin energisoivin keinoin. Koulutus toteuttiin kahtena yhtäaikaa tapahtuvana workshoppina ja kaikki osallistuivat molempien pajojen ohjelmaan. Merzin rytmipajassa huomattiin, että yhteisen sykkeen saavuttaminen joukossa (kuorossa) voi olla haastavaa. Pelkällä perustempon ajattelulla ei saavuteta täsmällistä yhteistä sykettä, saati

Sulasolin laulu- ja soittojuhlat 12.-14.5. 2017

Sulasolin Laulu- ja soittojuhlat siirtyvät järjestettäviksi 12.–14.5.2017 Sulasolin seuraavien Laulu- ja soittojuhlien ajankohta vaihtuu. Tapahtuma siirtyy viikolla eteenpäin aiemmin ilmoitetusta eli seuraavaan viikonloppuun 12.–14.5.2017. Ajankohdan muutoksella pyritään välttämään päällekkäisyyksiä muiden keväällä 2017 järjestettävien merkittävien kuorotapahtumien kanssa. Muilta osin Laulu- ja soittojuhlien ohjelma ja suunnitelmat säilyvät ennallaan. Tapahtuma alkaa avajaisilla perjantaina 12.5.2017, ja avauspäivään mahtuu myös konsertteja ja laulua paikallisissa kapakoissa. Lauantaina 13.5.2017 harjoitellaan pääjuhlan ohjelmistoa ja kouluttaudutaan workshopeissa. Päivän ohjelmaan kuuluu lisäksi lukuisia konsertteja, vapaamuotoisempia kuorojen ja orkestereiden esiintymisiä sekä suurkaronkka ja lasten ja nuorten oma illanvietto. Laulu- ja soittojuhlat päättyvät sunnuntaina 14.5.2017 näyttävään juhlajumalanpalvelukseen, kulkueeseen ja pääjuhlaan. Sulasolin Laulu-