Sulasolin laulu- ja soittojuhlat 12.-14.5. 2017

Sulasolin Laulu- ja soittojuhlat siirtyvät järjestettäviksi 12.–14.5.2017

Sulasolin seuraavien Laulu- ja soittojuhlien ajankohta vaihtuu. Tapahtuma siirtyy viikolla eteenpäin aiemmin ilmoitetusta eli seuraavaan viikonloppuun 12.–14.5.2017. Ajankohdan muutoksella pyritään välttämään päällekkäisyyksiä muiden keväällä 2017 järjestettävien merkittävien kuorotapahtumien kanssa.

Muilta osin Laulu- ja soittojuhlien ohjelma ja suunnitelmat säilyvät ennallaan. Tapahtuma alkaa avajaisilla perjantaina 12.5.2017, ja avauspäivään mahtuu myös konsertteja ja laulua paikallisissa kapakoissa. Lauantaina 13.5.2017 harjoitellaan pääjuhlan ohjelmistoa ja kouluttaudutaan workshopeissa. Päivän ohjelmaan kuuluu lisäksi lukuisia konsertteja, vapaamuotoisempia kuorojen ja orkestereiden esiintymisiä sekä suurkaronkka ja lasten ja nuorten oma illanvietto. Laulu- ja soittojuhlat päättyvät sunnuntaina 14.5.2017 näyttävään juhlajumalanpalvelukseen, kulkueeseen ja pääjuhlaan.

Sulasolin Laulu- ja soittojuhlat järjestetään osana Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin, Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan ja Sibeliuksen syntymäkaupunkisäätiön kanssa. Juhlien paikallisista järjestelyistä vastaa Sulasolin Hämeen piiri ry.

Lisätietoja:

Sulasol, Suomen Laulajain ja Soittajain Liitto ry